Co se v ČT nedozvíte

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 9. října projednala stížnost na provozovatele vysílání České televize. Předmětnou záležitostí byly reportáž a rozhovor ze zpravodajské relace Zprávičky z 8. září, v nichž tématem byly finanční problémy v palestinských školách, jimž na provoz nepřispěly Spojené státy. Na základě analýzy Rada konstatovala, že „reportáž nabídla dětskému divákovi extrémně zjednodušenou a věcně nesprávnou interpretaci situace v Pásmu Gazy, v důsledku čehož děti dostaly neúplné a zavádějící informace“.

„Součástí pořadu byla reportáž s názvem Školáci v Palestině, v rámci níž se provozovatel mohl dopustit porušení zásad objektivity a vyváženosti, neboť reportážním zjednodušením, jednostranností a uvedením značně zavádějících informací poskytla dětskému divákovi neúplný a zkreslený obraz událostí v Pásmu Gazy,“ uvádí dále RRTV s tím, že nemůže reagovat na poměrně hodně hlasů diváků, kteří požadují, aby se takové věci dětem vůbec nedávaly. To však není v kompetenci Rady, ale České televize. „Rada však může vyhodnotit předmětné vysílání z hlediska dodržování zákona o vysílání, což tímto učinila.